top of page

Zorg Opstart

Tijdens het eerste bezoek gaan we de zorgen afstemmen op maat en maken we duidelijke afspraken over de tijdspanne waarin de verzorging zal gedaan worden.

* ( Uitzonderlijk ) =>Wij contacteren u telefonisch wanneer er aan deze tijdspanne niet aan kan voldaan worden en later zullen zijn.

U zult telkens weten wie er de dag erna u komt verzorgen.

Wij werken met vaste verpleegkundigen.

Indien u plots weg moet op consultatie op een ander uur, gelieve dit ruim op voorhand aan ons te melden, wij kunnen dan u en onze andere patiënten inlichten om een zo goed mogelijke kwaliteit te geven.

Indien u niet thuisbent en u heeft ons niets laten weten dan wordt dit in rekening gebracht met een vergoeding van € 25. 

​

Administratie:

We hebben tijdens het eerste bezoek de nodige documenten nodig om de zorg vlot en volgens de wettelijke vereisten te kunnen starten:
1) HET VOORSCHRIFT VAN DE ARTS + MUTUALITEITSKLEVER:
- Voorschrift van de arts: naam, handtekening, RIZIV-nummer van de arts + datum wanneer arts dit voorschrift heeft ondertekent
- Begindatum en einddatum van de gevraagde zorgen
- Aantal bezoeken/dag van de zorgen
- Toe te dienen product/medicatie
- Omschrijving van de zorgen, localisatie ​

​

2) eID KAART:

- De identiteitskaart dient voor elk bezoek ingelezen te worden via onze kaartlezer via onze smartphone. Deze inlezing is wettelijk verplicht ( om fraude tegen te gaan) om elk bezoek en de toe te dienen zorg te registreren. 

​

3) PRIVACYVERKLARING/GDPR:

- Tijdens het eerste bezoek dient u ook een formulier in te vullen w.b. de privacyverklaring/GDPR.  DIt formulier staat in dat de uitwisseling van patiëntengegevens enkel gebeurt met uw toestemming.

​

4) FORMULIER e-PORTAAL:

- DIt formulier biedt een maandelijks overzicht over de uitgevoerde zorgen/ dagen wanneer we zijn langsgeweest ( transparante factuur ). Deze worden online gezet, maar kan op papier. Dit laatste zo weinig mogelijk n.a.v. verspilling papier.
​

Derde betalersysteem:

Alle uitgevoerde prestaties/zorgen worden rechtstreeks gefactureerd aan uw mutualiteit en aan ons uitbetaald.
De vereiste is dat u bent aangesloten bij een mutualiteit. Wij werken met alle mutualiteiten samen.

Het is mogelijk dat bepaalde prestaties niet vergoed worden door de ziekteverzekering waaronder: het dagelijks meten van de bloeddruk, het aan- en afkoppelen van dagzak en nachtzak bij incontinentie, het aanbrengen pijnpleister. Indien deze zorgen enkel voorgeschreven worden door een dokter en er geen andere zorgen bijkomen, dan wordt er met u duidelijk afgesproken dat deze prestaties via factuur vergoed zullen worden. U wordt daarover duidelijk ingelicht.

 

Permanentie nummer:

- 0473 70 86 88
- 24/7 bereikbaar: indien wij een nachtelijke oproep ontvangen en we moeten ter plaatse langskomen dan rekenen wij een vergoeding aan van €40 aan waarvan u op het einde van de maand een factuur van zal ontvangen. 

- Wij doen er alles aan om uw oproep zo snel mogelijk te beantwoorden. Er kan ingesproken worden in de voicemail. 

- Indien dit zeer dringende noodgevallen zijn, gelieve eerst het nummer 112 te bellen en daarna ons zodat we ook op de hoogte zijn. Zo zult u zeer snel geholpen worden.

​

​

bottom of page